17. august 2009

Sisimiut i August - 2. del

Meget af min tid i Grønland går med at arbejde så det var et kærkommen afbræk i dagligdagen, da jeg kom med ud for først at fodre slædehundene samt en gå-tur til "Ankers hytte".

Vi gik en tur rundt om fjorden ud til  hytten, der efter "sagnet" skulle være opført ulovligt, men efter et besøg af Anker Jørgensen i 1977, hvor ejeren, efter "sagnet", drak Anker Jørgensen fuld og overtalte ham til at udstede en speciel tilladelse til at hytten kunne blive stående. Ved huset hænger der også en messingplade udstedt af Statsministeriet, hvor Anker Jørgensen har udstedt en tilladelse for opførelsen af hytten, men om han var fuld i "gerningsøjeblikket" eller ej, skal jeg overlade til andre at fortælle om!


Hundene fodres. Ankers hytte ses i baggrunden
Ankers Hytte set ca 30 minutters gang fra hundesletten
Dejligt med noget at spise. Larmen kan desværre ikke høres.
Hvalpene skal også have noget. Denne her er fra juni måned og hedder Ups
Hval hoveder ved indgangen til hytten
Hval kæber
Him self i sommersolen med udsigt mod Sisimiut

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

 Sikke en sommer.  Jeg er igang med rydde op i en masse billeder, så der kommer snart mere på min BLOG: