6. september 2009

Tænk at en fjeldvandring kan ændre så meget i ens sind

Der findes meget måder at komme i kontakt med hinanden på via internettet.
Via LinkedIn havde jeg skrevet dét som er emnet for denne tekst og kort tid efter modtog jeg nedenstående besked fra FJE med nedenstående kommentar. Jeg synes det er meget livsbekræftende:


Thorbjørn Stegelmann: Tænk at en fjeldvandring kan ændre så meget i ens sind ?


Din kommentar fik mig til at tænke på et ordsprog jeg havde på min hjemmeside om kanoture og fjeldvandring.

"Hellere sidde på fjeldet og tænke på Gud, end sidde i kirken og tænke på fjeldet"

Nu har jeg hverken ben eller kondi til at tage på vandretur mere, men da selv var afsted mente jeg det var en menneskeret og at de ansatte skulle tvinges afsted mindst 7 dage hver år!

Jeg savner virkelig disse ture og den fantastiske ro man får indvendig ved at sidde på en sten og drikke skolhed kaffe, mens solen står op.

Eller den skønne træthed, som vælter ind over en når man ved aftensmaden sidder og spiser sin frysetørrede ret og ved at, der 2 meter henne ligger en dejlig lun sovepose.

Og ikke mindst den dejlige enkelhed der er ved at hele ens liv og alle de ting man har brug for her og nu kan være i en rygsæk eller findes som hjælp og støtte fra de mennesker man er sammen med på turen. Ingen telefon, ingen computer eller afbrydelser.

Puha - jeg er sgu misundelig på dig og er næsten ved at tude ved tanken om det :-)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

 Sikke en sommer.  Jeg er igang med rydde op i en masse billeder, så der kommer snart mere på min BLOG: