25. oktober 2009

Vinene fra Air Greenland

Denne gang vil jeg fortælle om de 2 vine som jeg typisk vælger, når jeg rejser til/fra Grønland.
Air Greenland udskifter typisk deres vine hver 2. år. Der er 2 hvidvine samt 2 rødvine at vælge imellem.



Denne rødvin er fremstillet af mindst 70 år gamle Carbernet-Sauvignon stokke fra Viña Siegel i Colchagua Valley, Chile. Det er en flot og elegant rødvin med en tilpas krydret smag og en duft af brombær med et strejft af vanille. En fin vin.


Denne hvidvin (Sauvignon Blanc), Domaine du Liboreau fra Frankrig er dejlig frisk og intens. Har en lang eftersmag og er ikke for tør. Har en frisk duft og bør nydes lidt mere kold end producent siger, synes jeg altså :-)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

 Sikke en sommer.  Jeg er igang med rydde op i en masse billeder, så der kommer snart mere på min BLOG: