4. november 2009

Kransekage på stilk = en god Cognac

Denne gang vil jeg fortælle lidt om to Cognac som jeg synes godt om. Den øverste smagte jeg første gang hos Air Greenland efter at de havde udskiftet til den, istedet for den, som er nederst.
Begge kan købes via Nettorvet (Coop).


Delamain Cognac X.O. - 1 fl.

Før aftapningen på flaske lagres den færdige Cognac på fade i yderligere to år for at opnå en raffineret og afrundet smag. Det er en særdeles stilfuld og fortræffelig Cognac med en flot lys tone og en delikat duft.




Renault Carte d’Argent X.O cognac - 1 fl.

Den ekstra høje kvalitet skyldes, at eau-de-vie’en modnes betydeligt længere, således at den gennemsnitlige alder er 35 år. En cognac med ekstra fylde, flere smagsnuancer og i det hele taget meget kompleks.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

 Sikke en sommer.  Jeg er igang med rydde op i en masse billeder, så der kommer snart mere på min BLOG: