13. december 2009

En smuk sang: "Over en gyngende grund" af Lars Lilholt.

En ikke særlig kendt sang af Lars Lilholt. Jeg hørte den første gang ved en Live koncert for en del år siden, men har ikke kunnet finde den. Den er at finde på det album som hedder: Storyteller 1.


Over en gyngende grund

Det var en kort skælvende stund
jeg hang ved din læbe over en gyngende grund
du kyssed’ min mund


Natten var lys luften var varm
nede fra gaden lød der en underlig larm
jeg mærked’ din arm


Udenfor der tramped’ livet hærgende af sted
henover drømme håb og længsler, kærlighed
tramped’ af sted, tramped’ af sted, tramped’ af sted


Vi lukkede os lidt om os selv
blev til en cirkel der hvisked’ fortæl ja fortæl
fortæl om dig selv



Det gjorde jeg så i en skælvende stund
du hang ved min læbe over en gyngende grund
jeg kyssed’ din mund


Udenfor der tramped’ livet hærgende af sted …
Livet slår ned som et lyn over byen
livet slår ned som et lyn over land
lyn over land


Udenfor der tramped´ livet hærgende af sted …



Tekst & musik: Lars Lilholt / Eskild Dohn


Ingen kommentarer:

Send en kommentar

 Sikke en sommer.  Jeg er igang med rydde op i en masse billeder, så der kommer snart mere på min BLOG: