20. december 2009

"Når du rør ved mig" samt "Råbe under vand"

Jeg vil lige skrive lidt om to sange, som jeg har hørt en del gange i bilen, imens jeg har været ude med julegaver. Den første er af Celina Ree. Det er en sang som udkom i 2008, men først fik sit rigtige gennembrud her i efteråret 2009.

Du er næsten uvirkelig,
Og stormen den raser i dig
Dine hænder der rør mig
Og leger sansernes leg
Vækker følelser i mig
Der tænder ild i mig
Og skræmmer mig på samme tid

Når du rør ved mig
Ser jeg min verden forsvinde
Selv uden dig
Holder jeg igen
Gemmer jeg mig selv væk

Du kan mærke jeg ryster
Hver gang du indtager mit sind
Dine øjne slår gnister
Når hånden den rammer min kind
Kører alting af sporet
Jeg husker alt er sket
Men glemmer når du gør mig ondt

Når du rør ved mig
Ser jeg min verden forsvinde
Selv uden dig
Holder jeg igen
Gemmer jeg mig selv væk



Har vi alt blir' du ved
Solen går altid ned
Skaber et spil der blir' ved og ved
Jeg gir' slip på mig selv
Dine ord slår mig ihjel
Se hvad du gør ved mit liv!



Når du rør ved mig
Ser jeg min verden forsvinde
Selv uden dig
Holder jeg igen
Gemmer jeg mig selv væk x3
 
 


 
Den anden sang er "Råbe under vand" fra gruppen "Selvmord". Det er en noget barsk titel at give en gruppe.
Gruppen er ingen ringere end L.O.C, Suspekt-drengene Bai-D og Orgi-E samt producererne Jonas Vestergaard og all-time favoritten Rune Rask.
 
Der er ikke meget positivt i teksterne på CD'en og som de siger:
"En mands selvmord starter det øjeblik, han bliver forelsket i en pige."
 
De ønsker at sige noget omkring diverse Tabuer, og det er lykkes for dem. En barsk og god CD.



Selvmord - Råbe Under Vand


[Vers 1]

Vi sidder fast i en dyb sort rille
Ville ønske jeg ku' skrue tiden tilbage
Og få den til at stå stille
Få kærligheden fastlåst i det minde
Men mørket har sænket sig over os
Helt fortørnet over det ku' ske for os
Lister rundt i lejligheden, undgår hinanden
Må sande ønsket jeg fandt dig i sengen med en anden
Så jeg er hurtig på trappen, når jeg kommer hjem
Du ligeså hurtig til at logge af nettet når jeg kommer hjem
Men konfliktskyhed er en dræber
Og jeg starter ikk' diskussioner jeg ved jeg taber
For der er du frygtindgydende og når jeg er skæv
Er det ikk' ligefrem skarpt jeg skyder med
Det' som at råbe under vand kan ikk' vænne mig til det
Det må slutte men jeg kan ikk' få mig selv til det



[Omkvæd]
Hvis bare du så var i armene på en anden
For det her kan ikk' vendes, det bli'r ikk' godt igen
Det ikk' lettere for mig, det er som at råbe under vand
Du' kun en meter fra mig men vi kan ikk' nå hinanden
Det er det sidste vi har at holde fast ved
Det er som at råbe under vand
Kan ikk' synke for klumpen i halsen
Det er som at råbe under vand
Fin på facaden men ødelagt bagved
Det er som at råbe under vand
Kan ikk' få mig selv til at sige at vi to ikk' skal være for altid


[Vers 2]
Jeg leder efter en udvej
Men hvor end den går hen bli'r det uden dig
Og det gir en ubehagelig fornemmelse
At ku' se det gode imellem os men prøve på at glemme det
For det vi havde det startede som det smukkeste
Jeg gav dig mit åbne hjerte og du lukkede det
Men vi to er ikk' længere den samme
Og jeg drømmer allermest om jeg fandt dig med en fremmed
Så jeg havde lettere ved at forsvinde
Og jeg ku' tvinge dig til at lede overalt efter mig i blinde
Skrigende i forsøget på at forklare det
Det ikk' det det lignede og du har desværre ret i det
For jeg sidder og kigger på dig
Du smukkere end nogensinde, uskyldige dråber
Rammer gulvet gør vi begge to drukner
Vil råbe men der kommer intet ud af munden på mig


[Omkvæd]

[Vers 3]

Jeg er dum for at gøre det, der virker nemmest
Men der er ikk'e noget håb at hente
Jeg må leve med, vi siger det er glemt
Så længe du er okay imens
Og vender mig til at vi ikk' får talt
Bilder mig selv ind at det er normalt
Om det så er fuldstændigt galt
Turde ikk'e være den, der ødelagde alt


[Omkvæd]




Ingen kommentarer:

Send en kommentar

 Sikke en sommer.  Jeg er igang med rydde op i en masse billeder, så der kommer snart mere på min BLOG: