1. januar 2010

Læs bogen: Dirch Passer - En biografi af Ole Sønnichsen



Det er altid godt at få bøger i julegave. Jeg fik ovennævnte og synes den var meget spændende at læse.
Dirch var med i mere end 100 film. Han var med i et lige så svimlende antal revyer. Han lavede biografreklamer, han indspillede plader, han optrådte på markeder og dyrskuer landet rundt, og i perioder drak han mindst én flaske whisky om dagen. Det var ikke alt sammen lige godt, dét han lavede. Men det bedste, han lavede, var genialt - og han er på mange måder stadig Danmarks største og mest grænseoverskridende komiker. Han er stadig elsket af de fleste. Også dem, der ikke kan huske ham. Selv mine børn elsker at se Dirch Passer-film. Og den biografi, som Dirch Passer fortjener, er aldrig blevet skrevet før nu. Alle hans kolleger, venner og familie medvirker i bogen. Alle har åbnet dørene, for alle vil gerne fortælle historien om Dirch. Der er kommet en masse nyt stof som ikke tidligere har været vist i TV programmer eller beskrevet i bøger. Jeg synes det har manglet for at kunne forstå ham som mennesket Dirch.

Dirch var en mester i brugen af det danske sprog og jeg har udvalgt nogle enkelte brokker her:

"Jeg kan stege en frikadelle med oprejst pande."

"Jeg dur ikke til at være doner sammen med Jørgen Ryg. Vi har ikke samme blodtype. Jeg har White Horse, han har Johnnie Walker."

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

 Sikke en sommer.  Jeg er igang med rydde op i en masse billeder, så der kommer snart mere på min BLOG: