29. januar 2010

Møgvejr i Nuuk i Januar

Så gik rejsen til Grønland igen med start i Nuuk,
 for derfra at tage videre til Sisimiut.
Starten på turen gik ikke specielt godt.
 Havde fået booket fly forkert (min egen fejl),
så det kostede lige 7.530,70 ekstra! Surt show.
Ankommer til Kastrup og får af vide at det bare er møgvejr hele vejen,
 så servering af mad/drikke blev afbrudt 4 gange på turen.
Det kan jeg ikke huske det er sket før.

Godt så.

 Jeg havde tjekke vejret inden min afrejse og det så OK ud i Nuuk.
Nuuk kan godt være et problem at flyve til på denne her årstid.

Det ser jo rimelig ud!


Der ankom "kun" et fly til Nuuk den dag og det var det
 som jeg var med fra Kangerlussuaq.
 Sikke en ryste tur.
Og som det kan ses, så ændrede vinden sig.
 Der blev målt vindstød på 41 m/s hvor jeg boede.


Dette isbjerg blev "smidt" rundt hele natten i fjorden omkring Nuussuaq

Stort set al sne regnede væk den nat


Blæsten fik godt fat i det hus jeg boede i. Ved døren kom der denne revne.

 
De mener i Nuuk, at det er min skyld, at vejret var som det var.
Da jeg tog flyveren videre til Sisimiut blev vejret bedre :-)
Stof til eftertanke!

 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

 Sikke en sommer.  Jeg er igang med rydde op i en masse billeder, så der kommer snart mere på min BLOG: