20. februar 2010

Leaving Greenland is difficult

Efter at have været i Grønland i 14 dage med triste vejr, skulle jeg endelig retur tirsdag. Fik tjekket min baggage ind klokken 8:00 og alt var OK...
Da jeg ankom til lufthavnen igen 3 timer senere,
 stod himmel og jord i et. Nåh... Vi venter lige en 1 time og ser....
Så blev alle flyafgange aflyst og vi skulle vente til klokken 15:00.
Klokken 16:00 kom dommen. Vi flyver imorgen klokken 10:30.
Der var indsat et ekstra fly til Kangerlussuaq og
 vi håber der er plads på maskinen til Danmark torsdag.
 Det er jo vinter tid, så ingen Danmarksfly om onsdagen

Vi kom med en fragt flyver, så der var god plads foran til at strække ud.

Dette fjeld kunne vi ikke se igår grundet vejret.

 
Sisimiut i høj solskin. Så er der "kun" 50 timer til jeg kan komme hjem.

Den nye ankomsthal i Kangerlussuaq skulle have været færdig i November.

Vi skulle overnatte på "Polar Lodge",
 som ligger 2 minutters gang fra ankomsthallen.
Værelserne er OK, dog kunne der godt være en bedre morgenmad.
Der er bad og toilet på gangen. Disse var i prima kvalitet!


Bussen til indlandsisen skal kunne stå fast.

Det er jo sæson for fangst af Moskus.
Der bliver slagtet 10 til 16 dyr pr. dag i denne tid.

Nok det skilt som der er taget flest foto af i Grønland. Er pakket lidt ind grundet ombygningen

Torsdag morgen: "Norsaq" ankommer og der var plads.
Ankom forsinket til Kastrup grundet sent ankomne fly fra kysten.
Taxaen var klar til det sidste stykke vej og troede at det var så det:
Men efter lidt kørsel hvor jeg havde fortalt om hvor trist turen til Grønland havde været, sagde min faste chauffør: Det er ikke slut endnu, Stegel.
Du skal til begravelse lørdag......!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

 Sikke en sommer.  Jeg er igang med rydde op i en masse billeder, så der kommer snart mere på min BLOG: