3. april 2010

Store bagedag i Otterup

Engang imellem skal man prøve at lave noget helt andet
sammen som familie. For et stykke tid siden var Lukas
med mig forbi Otterup Bageri og se hvordan man laver
 bryllupslagkager m.m. Dette gjorde at Lukas og jeg gik og lege
 med tanken om at prøve at være i et bageri en hel dag.
Jeg fik en aftale i stand herop til påsken, så vi stillede hele
 familien klokken 10:00 søndag formiddag, så vi ikke gik
 i vejen for den produktion som skulle i butikken.
Der er grænser for hvad folk skal spise :-)

Nåh! Vi fik vores forklæder på og vasket vores
hænder grundigt, så skulle vi igang.

Følgende skulle produceres:

Langtids hævet Italienske boller/brød m. tomat, m. krydderier, m. salt.
Bløde boller m. chokolade, m. rosiner, m. hørfrø samt solsikke.
Brunsviger
Cream/kanel stænger
Vandkringel
Påskeæg m. alm marcipan, m. nougat, m. cognac.
Amereno øjer m. kransekage
Fløde lagkage
(og som ekstra lidt figurkager til Silas).

Det er ikke let at få det til at se ordenligt ud!

Lukas ved den store rørmaskine


Så er der rullet 30 boller. Silas var noget imponeret.


Marcipan æg rulles i en special form.
45 gram skulle der være


Så skulle der laves figur-kager.

Varm chokolade

En glad dreng

Mine "øjer" køler af, inden bunden dyppes i chokoladen

Hindbær i lagkagen.
Jeg er meget glad for de store krav vi skulle igennem
før "brugen" af fløde. Hygiejnen skulle være i top.


Mums!

Vores produktion efter 5 timer.

Den store 3 bunds lagkage


En træt familie!
Stor tak til alle ved Otterup Bageri for at gøre denne dag mulig.

1 kommentar:

  1. Supergodt initiativ, det bliver en dag, de aldrig glemmer.

    SvarSlet

 Sikke en sommer.  Jeg er igang med rydde op i en masse billeder, så der kommer snart mere på min BLOG: