20. maj 2010

Kristi Himmelfartsdag på Sjælland



Denne dag stod i kulturens tegn. Jeg havde købt billetter til Mary Poppins i Det Ny Teater og tiden indtil klokken aften skulle jo gå med noget, så jeg foreslog vi skulle tage et smut til Humlebæk og se Louisiana.
Samlingen viser værker fra 1945 og stort set alle genre vises. Der er lagt vægt på malerier samt skulturer.
Der var en særudstilling som hedder "Farven i kunsten"


Juan Muñoz’ halvcirkel af små kinesere

Louise Bourgeois’ Edderkoppepar

Pablo Picasso's Kortspilleren II


Asger Jorn's Nocturne III

Lea og Lukas i parken

Jean Arp's Reflektion (Tærskel-skulptur).
Lukas mente det var en guitar

Silas lavede også kunst.

Der er meget at se på for både store og små.
Vi spiste i deres Café og priserne er meget rimmelige.



Så gik turen til København og dagen sluttede med "Mary Poppins" i Det Ny Teater.
Flot opsætning om livet hos familien Banks på Kirsebærvej.
Dejlige sange samt masser af flotte dragter.
En forstilling for både børn og voksne.


Jeg kan kun give dem ret. Denne forstilling er:
Superphantaphænomænagenialilistisk!

Billedet stammer fra Det Ny teaters hjemmeside
 og er taget af Jonas Lodahl.




Ingen kommentarer:

Send en kommentar

 Sikke en sommer.  Jeg er igang med rydde op i en masse billeder, så der kommer snart mere på min BLOG: