21. maj 2010

Nu er det jo Maj måned



Var til Rotary møde igår aftes og vi sang denne sang af Holger Drachmann.
Sangen kaldes også Maj-visen.
Den hører til Drachmanns skuespil "Brav Karl" fra 1897.


Se, det summer af sol over engen
Tekst: Holger Drachmann, 1897
Melodi: Stephen C. Foster



Se, det summer af sol over engen,
honningbien vil fylde sin kurv,
og der pusles ved bordet og sengen
af den fattigste sisken og spurv:
og der jubles hele dagen,
men mod kvælden bli'r alting så tyst,
våren synger sin sang, det er sagen,
og mit hjerte bli'r voks i mit bryst.


Der er sølvklang i majbækkens vove,
gyldent skær gennem aftenen lang,
hver en grøft bliver blomstrende skove
langs den kornrige, bølgende vang:
disse bølger, o, de stiger
med min sjæl over solskyens rand,
rundt i verden er dejlige riger,
ingen vår som en maj i vort land!



 
 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

 Sikke en sommer.  Jeg er igang med rydde op i en masse billeder, så der kommer snart mere på min BLOG: