8. august 2010

Grønland - 11. del - 24 timer i Nuuk

Så skulle jeg lige vente 24 timer inden at jeg kunne komme
videre til Ilulissat. Der var en kunde som skulle have
et service besøg , men der blev også tid til lidt sightseeing.


"Amutsiviit"
Den første virksomhed jeg arbejdede for i Grønland
Det var i 1997, jeg var i Grønland første gang.

Blok P
Det er planlægt at den skal fjernes og nye boliger bygges.
Problemet er bare følgende:
Ca. 1/5 del af Nuuk's befolkning bor i blokken.
Hvor skal man genhuse dem imens ?

Sermiitsiaq

Så kan de bare rydde op efter sig :-)

"Tuapannguit"
Der var tidligere blokke ligesom Blok P.
Der er nu 7 tårne istedet
De "7" blev påbegyndt i 2007 og forventes færdig februar 2011

Udsigten over "Koloni-havnen"

Aftensmad i Nuuk
Endnu engang gik turen forbi NIPISA

En Appetizer:
Fjeldørrede med fennikel

Kammusling
Carpaccio af kammuslinger marineret med pesto, hertil dild salat og sprødt
Vin: Jacobs Creek, Sparkling Rosè, Australien

Rødfisk
Skind stegt filet af rødfisk krydret med lime, anrettet på smør
dampet spidskål og spinat, hertil skum fra vilde blåmuslinger
Vin: Montana, Sauvignon Blanc, New Zealand, 2006


Sten's Kartofler
Variation af kartofler fra Ameralik fjorden
Vin: Ruffio, Chianti, Toscana, Italien

Rensdyr og moskus
Rensdyr brassieret med rypekro og rødvins
marineret Moskus, serveret med fjord grønt,
hertil rødvin'ssauce og pasta
Vin: Kendall Jackson, Pinot Noir, California 2004


Marzel Kage
Chokolade kage anrettet med friske bær og sorbet af
blåbær/rabarber, hertil rødt og jordbær creme.
Vin: Nederburg, Noble Late Harvest, Cape, Syd Afrika

Og så lige en Grønlandskaffe



Ingen kommentarer:

Send en kommentar

 Sikke en sommer.  Jeg er igang med rydde op i en masse billeder, så der kommer snart mere på min BLOG: