8. august 2010

Grønland - 12. del - Turen til Ilulissat

Turen gik videre til Ilulissat via Kangerlussuaq
Jeg var med én af de nye DASH-8 fly.
Der er mere benplads end i DASH-7.

Området ved Kangerlussuaq

Vi skulle lige vente lidt før vi måtte lande i Kangerlussuaq.
Danmarks flyveren var lige kommet.

Qasigiannguit
Nu må vi da snart komme til at se noget is ?

Ilimanaq (på dansk kaldet Claushavn).
 Har 85 indbyggere. Det grønlandske navn betyder
"forventningspladsen". Navnet (det danske) menes at
stamme fra en hollandsk hvalfanger: Skipper Klaes
 (Klaus) Pieterz Torp, der drev hvalfangst i
Diskobugten i perioden 1719 til 1732.
Ilimanaq er en af de ældste bebyggelser i Grønland.
Vi er ca 15 kilometer syd for Ilulissat 


Så kom isen


Tryk på billederne for se dem i fuld størrelse










Selve Ilulissat by

Efter at have ventet i reception i 30 minutter, fik jeg af vide
at værelset (lejligheden) ikke var klar endnu, så jeg 
spiste lidt frokost imellemtiden.

Mit værelse

Det lille køkken

Udsigten fra min altan

Udsigten fra min altan

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

 Sikke en sommer.  Jeg er igang med rydde op i en masse billeder, så der kommer snart mere på min BLOG: