24. oktober 2010

Aftenens menu: Porrer Tærte

Porrer Tærte

Ingredienser:

Dej:
75g margarine
250g mel
½ tsk salt
1 æg
1-2 spsk vand

Fyld:
4 porrer
Lidt revet gulerod
Vand
salt
1 bæger creme fraiche (18%)
Lidt mælk
4 æg
1 tsk salt
Lidt Peber
2-3 spsk revet ost
150g skinketern (kan undlades)

evt pinjekerner eller mandler

Fremgangsmåde: Dej: Margarinen smuldres i melet, salt + æg + vand tilsættes og dejen æltes sammen. Den skal hvile i køleskabet en ½ time.

Fyld: Porrerne skæres i tynde skiver og koges i letsaltet vand i 5 min. Creme fraiche, æg, mælk, salt, peber og ost piskes sammen.

Dejen udrulles og en smurt tærteform beklædes med dejen. Bunden forbages i 10 min ved 200 grader. Fyldet fordeles på bunden og creme fraiche-blandingen hældes over. Bages 10-15 min. Ved 200 grader.

Mange gange skal den have 5 til 10 minutter ekstra før den er OK

Servering: alene, som tilbehør, varm eller kold. Kan sagtens fryses...

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

 Sikke en sommer.  Jeg er igang med rydde op i en masse billeder, så der kommer snart mere på min BLOG: