7. oktober 2010

Krydderboller

Det var blevet tid til at afholde Silas's 7 års fødselsdag og hvordan får man så lige
det helt til at gå op i en højer enhed, når der er travlhed i hverdagen ?

Man bager en gang Krydderboller. De kan fryses og efter at de er tøet op
skal de bare en gang i ovnen og ristes lidt.

Denne opskrift kan give 10 stk

1/4 L lunkent vand
50 g gær
60 g margarine
425 g hvede mel (7 dl)
1 spsk sukker
1/4 tsk salt

Vand og gær røres sammen.
Margarinen smuldres i melet.
Vand, sukker og salt tilsættes, og dejen æltes godt igennem.
Stilles til hævning et lunt sted mindst 30 min.
Dejen slåes ned og formes til store boller.
Efterhæver på pladen ca. 20 min.

Bagetid: ca. 15 min ved 200 grader

Bollerne flækkes og ristes i ovn eller på brødrister lige inden serveringen.


Det færdige produkt før de fryses...

Og nu da ovnen var varm, så kunne der jo lige
 laves en gang pølsehorn til madpakkerne


Jeg havde forsøgt at være kreativ.
Den blev spist

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

 Sikke en sommer.  Jeg er igang med rydde op i en masse billeder, så der kommer snart mere på min BLOG: