14. august 2011

En Qallunaaq i Sisimiut i august - 2. del - Ankers hytte

Tågen har været slem i denne sommer.
Mange aflysninger af fly og det så ikke
specielt godt ud for weekenden.
Hele byen var væk om formiddagen, men lige over middag
klarede det op. Vi gik et tur over til Ankers hytte.
En tur på nogle timers vandring.

Lidt flora

Buste af Knud Rasmussen ved højskolen

Hundene nød vejret

Dette er et hundehus


Lidt natur indtryk







Vi er ca en time fra hytten

Jeg kalder denne sten for "kanin stenen"



Der er en mindeplade ved hytten, hvor der står:

"I erindring om mit besøg i Ulkebugten i august 1977 meddeler
 jeg hermed tilladelse til at den i Ulkedalen beliggende og
Jonas Jeremiassen tilhørende hytte gives navnet "Kisak"
Jeg ønsker alt godt i fremtiden for ejere og brugere af hytten
Statsministeriet København,den 9. september 1977" 

"Kisak" er det grønlandske ord for Anker og
det var Anker Jørgensen som var på besøg dengang



En rævehule


Vi kom forbi skydebanen





Ingen kommentarer:

Send en kommentar

 Sikke en sommer.  Jeg er igang med rydde op i en masse billeder, så der kommer snart mere på min BLOG: