6. august 2012

Niels Barfoed - Manden bag helten - Knud Rasmussen

Jeg fik denne bog i gave da den lige var udkommet. Jeg kiggede på den og tænkte: Endnu en biografi om Knud Rasmussen. Her måtte jeg dog ændre min holdning for denne her bog omhandler nogle bud
på selve personen Knud Rasmussen og IKKE de bedrifter han foretog i gennem sit liv.
Vi kommer blandt andet igennem et bud på om hvorvidt Knud var splittet mellem et grønlandsk og et dansk jeg.
Bog giver nogle meget interessant bud på hvordan vi kan forstå Knud som personen Knud og som tidligere skrevet IKKE de bedrifter han foretog.
Fridtjof Nansen, Mylius-Erichsen, Peter Freuchen, Lauge Koch, Johs. V. Jensen, Tom Kristensen, Albert Engström og Helge Bangsted er blandt dem, som hver får et kapitel sammen med Knud.
God læsning... Den får 4 hvaler ud af 6 mulige..


Ingen kommentarer:

Send en kommentar

 Sikke en sommer.  Jeg er igang med rydde op i en masse billeder, så der kommer snart mere på min BLOG: