17. september 2012

AOC Alsace Grand Cru Gewurstraminer








AOC Alsace Grand Cru Gewurztraminer 2008 Steinklotz

Her er jeg godt nok kommet på en opgave. Jeg er blevet anbefalet af flere at prøve denne her vin.
Den er tit på tilbud i Kvickly. Den er dyr og min kort melding:
Den koster over 100,00 kr og det er den ikke værd. Der fåes meget andet til en billigere penge.
Generel beskrivelse:

Om Grand Cru ... På den nordlige indsejling til vinruten i Alsace, er landsbyen Marlenheim og dens exceptionelle terroir, Grand Cru Steinklotz. I en højde af 200-300 m, stejl skråning baseret på en "kalksten blok." Facing syd / sydøst Steinklotz har solskin. Hans stenede undergrund er meget gunstig for ophobning varme og tørre, varme omgivelser er et ideelt mikroklima for de bedste sorter.
Steinklotz områderne er begunstiget af Pinot Gris, Riesling og Gewurztraminer.


 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

 Sikke en sommer.  Jeg er igang med rydde op i en masse billeder, så der kommer snart mere på min BLOG: