24. november 2013

En sød historie til os fædre....

Stødte på den her. Den er sød og trist:

"En far kommer sent hjem fra arbejde, træt og irriteret. Og finder sin 5-årige søn vente på ham ved døren. "Far, må jeg stille dig et spørgsmål?", "Ja hvad er det?", "Far, hvor meget tjener du i timen?", "Det vedkommer ikke dig, Hvorfor spørger du om sådan noget.?" Sagde faderen vredt. "Jeg vil bare vide det, vil du fortælle mig, hvor meget tjener du i timen", "Hvis du absolut vil vide det, så er det 100 kr. i timen.", "Åh," den lille dreng svarede, med hovedet nedad. "Far, må jeg godt låne 50 kr?" Rasende sagde faderen "Hvis den eneste grund til at du spørger, er at du så kan få nogle penge til at købe et fjollet stykke legetøj, så kan du marchere direkte ind på dit værelse og gå i seng. Tænk over hvorfor du er så egoistisk. Jeg arbejder hårdt hver dag for at tjene penge, og så opfører du dig sådan!" Den lille dreng gik stille og roligt ind på sit værelse og lukkede døren. Faderen satte sig ned og begyndte at blive endnu mere vred over sin søns spørgsmål. Hvor vover han at stille sådanne spørgsmål kun for at få nogle penge? Efter cirka en time, var faderen faldet til ro, og begyndte at tænke: ''Måske var der noget, han virkelig havde brug for at købe med de 50 kr, og han beder virkelig sjældent om penge''. Faderen gik hen til sønnens værelse og åbnede døren. "Sover du, Søn?" "Nej far, jeg er vågen", "Jeg har tænkt. Måske var jeg for hård ved dig tidligere, det har været en lang dag, og jeg lod min frustration gå ud over dig. Her er de 50 kr. du bad om." Sønnen satte sig op og smilede. "Åh, tak far!" Så løftede han sin hovedpude, og trak nogle sammenkrøllede sedler frem. Da faderen så, at sønnen allerede havde penge, begyndte han at blive vred igen. "Hvorfor vil du have flere penge, hvis du allerede har nogle?" knurrede han. Sønnen begyndte langsomt at tælle sine penge, og kiggede op på sin far. "Fordi jeg ikke havde nok, men det har jeg nu.'' "Far, nu har jeg 100 kr. og kan købe en time af din tid" sønnen rakte faderen de 100 kr. Vær sød at komme tidligt hjem i morgen. Jeg vil gerne spise middag med dig. " Faderen blev knust. Han lagde sine arme rundt om sin lille søn, og bad om hans tilgivelse. Det er bare en kort påmindelse til alle os som arbejder så hårdt i livet. Vi bør ikke lade tiden glide gennem vores fingre uden at have tilbragt noget tid med dem, der virkelig betyder noget for os, og dem som er tæt på vore hjerter. Husk at dele for 100 kr. af din tid sammen med dem du elsker. Hvis du dør i morgen, kan firmaet du arbejder for let erstatte dig i løbet af få dage. Men familie og venner som du efterlader vil føle tabet resten af livet."

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

 Sikke en sommer.  Jeg er igang med rydde op i en masse billeder, så der kommer snart mere på min BLOG: