23. november 2013

Grønland i Tivoli med blandede følelser

Hvert år afholder Tivoli i København Grønlandske dage. Det er 31/7 - 1/8.

I år var der kommet et genoptryk af et skilt, nu som postkort. Det gav godt nok nogle drøftelser rundt omkring. Nedenstående tekst er fra en debat på Facebook og jeg synes den er meget rammende.
Jeg har fundet et billede mere som kan illustrere det del omkring "neger"

"Problemet her, er at det er med vores nationaldragt, et af de klædestykker som er vores største stolthed.. Og gælder så derfor for hele befolkningen - det er ikke bare en lille pige - det er vores nationaldragt!

Alle andre reklamer med sorte piger osv. er ikke i nationaldragter. (i øvrigt må man jo ikke sige "neger" mere..) og tekstens placering, af "min daglige drik" den er altså også lidt skummel..

Nyt print af gamle skilte.. i dont care, man burde ha set på diskriminationsfaktoren på det postkort forud tryk af postkortet. Så Tivoli ! Det er er en Bommert - BIG time.

Fordomme er der nok af i DK - man behøver ikke holde dem ved lige !"

Det omtale postkort
 
Jeg fandt denne her for at kunne vise hvad der nok er tale om....
 



Ingen kommentarer:

Send en kommentar

 Sikke en sommer.  Jeg er igang med rydde op i en masse billeder, så der kommer snart mere på min BLOG: