24. november 2014

Sådan laver jeg æbleskiver


Så er det blevet tid til årets bagning af æbleskiver.
Jeg har denne gang valgt at sætte opskriften på, da den faktisk er ved at være 100 år gammel.
Der bliver ca 50 stk ud af opskriften.


500 g mel
250 g (smør) Margarine
3/4 l lunken mælk
5 æg
lidt salt
1/2 tsk kardemonne
1 helt brev bagepulver (2 tsk fra en dåse)
1 citron skal
Øl


Bland mel i mælken. Smelt margarinen og hel det i skålen.
Pisk æg i og tilsæt kardemonne, bagepulver og citronskal samt øl.
Hvis det er en dobbelt portion passer det med en hel øl.
Ved en enkelt portion deler dejen og kokken øllen :-)
Lad dejen hvile 5 minutter inden bagningen.



Jeg købte denne "dims" i Coolshop sidste år og jeg må sige at den bare virker.


Sådan skal de se ud.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

 Sikke en sommer.  Jeg er igang med rydde op i en masse billeder, så der kommer snart mere på min BLOG: