22. juni 2015

100 gange i Grønland - Morgen hvaler og afsted til Nuuk

Stadigvæk hvaler i fjorden
Besøg fra Ilulissat. Jeg var med den båd for nogle år siden















Så er jeg i lufthavnen og venter på at kommer videre til Nuuk.
Vi kom afsted 20 minutter før tiden.  Dejligt.


















For at få lidt info omkring dette skib benyttede jeg FB og nedenstående er fremkommet:

  • Der var en musling fisker Tina Rosengren, den gik konkurs og den tidligere ejer ville ikke lade den ligge ved konkursbøjen så han ankrede den ved Maalutu i Nordlandet. Den der var storm der var stærkere end kæden kunne holde til. Og i dag ligger den der. Der er ingen der vil tage ansvar for den. Hvis jeg ikke tager hel fejl så skete ulykken i 2005 -06 stykker

Så er vi ved at lande i Nuuk




Ingen kommentarer:

Send en kommentar

 Sikke en sommer.  Jeg er igang med rydde op i en masse billeder, så der kommer snart mere på min BLOG: