2. juni 2015

Læs bogen: "Dandy" af Jan Guillou


“Dandy” er titlen på Jan Guillous andet bind i serien om de tre norske brødre Sverre, Lauritz og Oscar.

Det sidste vi hørte til den mindste bror, Sverre, var, at han listede væk fra Lauritz og Oscar. Sammen med hans kæreste, Albert, tog han hjem til Storbritannien. Handlingen foregår i begyndelsen af 1900-tallet, hvor kærestepar som Sverre og Albert skal gå med listesko.

I ”Dandy” kan du læse Jan Guillous portræt af Sverre, som er et ganske underholdende ungt menneske. Du vil blive inviteret ind i omgangskredse, hvor kendte mennesker finder sted og få et indblik i livet som homoseksuel.


Komikerne Finn og Jakob (Jydekompagniet) lavede ikke den nummer 2 af deres film, da de mente at den altid er dårlig. De gik direkte til nummer tre.  
Her synes jeg faktisk det giver mening. Dandy burde måske ikke have været lavet. Emnerne i bogen er skam relevante, men jeg måtte kæmpe mig igennem den. Se frem til bind nr 3.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar

 Sikke en sommer.  Jeg er igang med rydde op i en masse billeder, så der kommer snart mere på min BLOG: