19. februar 2016

Fasanbryster



4   fasanbryster uden ben
25  g. smør
 
  Sovs:
1  dl. portvin
5  dl. piskefløde
  kulør
 
75  g. honning
50  g. smør
75  g. valnødder
150  g. halve udstenede vindruer
 

Opskrift:
Fasanbrysterne steges rosa på panden i 25 g brunt smør. Hanbrysterne i ca 2 min på hver side, hunbrysterne i ca 1 ½ min på hver side. Lægges på et skærebræt med lidt stanniol over. Trækker i ca 2 min.

Sovs:
Panden koges af med portvin og piskefløde til saucen har en passende konsistent. Farv evt med lidt kulør.

Honningen smeltes i en gryde. Tilsættes 50 g smør. Valnødderne og druer kommes i og det hele simre 2-3 min.

Brysterne skæres eventuelt i tynde skiver på skrå og anrettes med tilbehøret.  

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

 Sikke en sommer.  Jeg er igang med rydde op i en masse billeder, så der kommer snart mere på min BLOG: