8. april 2009

The Stegelmann family goes to Greenland - 1.del - Nuuk

Efter nu af have været hyppig gæst i Grønland i over 10 år, var det på tide at hele familien kom med.
Jeg planlagde en 16 dags tur, hvor vi startede i Nuuk. Videre til Sisimiut og afslutning i Kangerlussuaq.




Flymad behøver ikke være noget skrammel. Airgreenland er super på Nanoq Class


Ungerne i fjeldet nær vandsøen i Nuuk


Frisk fisk på Brættet


Sælkød ligger klar til salg



En frisk skudt sæl "ordnes"


Tarmene renses til kogning. Smager godt i suppe (Suaussat)


Kaassassuk - Den forældreløse



Sermitsiaq ("evig is") er navnet på det store fjeld (Nuuk's vartegn).


Det grønlandske sagn om “Havets Moder” handler om Uitsatagángitsoq. Begge ses her. Den er placeret i kolonihavnen og bliver dækket af havet.


Frisk fanget havkat


Jeg elsker dette billede. Nuuk Kunstmuseum


Nyt og gammelt mødes. Kristian Fly, Kulusuk/Ilulissat, har lavet en masse spændende Inuit kunst.
(Nuuk Kunstmuseum)



Udsigt mod det nye område i Nuuk (Qinngorput)


Vi fik mulighed for at komme på en bygde tur. Kapisillit set fra vand siden.


Skipper (Riisom) og mig.


Aftensmaden skulle lige fanges


 renses


Og ikke mindst spises.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar

 Sikke en sommer.  Jeg er igang med rydde op i en masse billeder, så der kommer snart mere på min BLOG: