21. august 2011

En Qallunaaq i Sisimiut i august - 7. del - Præstefjeldet - Top of the World

Her har vi Præstefjeldet i Sisimiut.
Det er 551 meter højt og det tager typisk 1:30 time at
 komme op for ikke øvede personer.


Vejret var flot, så op skulle jeg. Efter den lidt mislykkede jagttur
havde jeg behov for at "komme videre"


Vi tog turen venstre om elven


Jeg havde Morten fra Pisiffik ( i sort) med som shepherd
og Stig fra Trade House.


Der er ikke så meget vand i elven lige nu


Vi er lige gået igennem skoven.
Den er ca 60 cm høj


Op går det hele tiden




Mælkebøtter i højden.

Løb


Så er vi ved at være helt oppe.
Man kan se en gletsjer i det fjerne.
Jeg har besøgt den på snescooter for 10 år siden.


Så er vi oppe. Udsigten mod nord


Mod syd/vest


Det lykkedes. 1:45t var tiden.
Det eneste sted jeg ikke havde ondt i kroppen var mit adamsæble


Kom bare an


Udsigten mod nordøst


Vi samler kræfter til vi skal ned igen.
Det gjorde f***** ondt at gå/løbe ned.
Tak til Morten og Stig for nogle gode timer.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

 Sikke en sommer.  Jeg er igang med rydde op i en masse billeder, så der kommer snart mere på min BLOG: