9. maj 2016

Et smut på OUH - Lumbosakral diskusprolaps med radikulopati


Denne tegning viser utrolig godt, hvad der var sket med mig.
Det som omtales som "ridebukse området".
Jeg var blevet total følelsesløs i området og havde smerter, som ikke ville gå væk.

Mandag morgen op til lægen og fik dommen:
Du skal akut ind på OUH. Du skal ikke køre selv.
Enten får du noget meget stærk morfin for at få kroppen til at slappe af,
ellers bliver du opereret akut.
Godt så og god mandag til dig også ......




MR-Scanning viste at der var et problem mellem L5 og S1.

Dette er hvordan det burde være i kroppen
Sådan var det ved mig.
Problem ligger altså mellem L5 og S1


Så ligger jeg her og venter. Det blev en akut operation

Det var så første gang jeg har prøvet at være i fuld narkose.
Var retur på stuen omkring midnat og fik et par sandwich.
Morgenmad blev serveret på sengen.
Frokost og så var det bare op og igang.
Risikoen med blodpropper er langt større når man ikke kommer igang.
Så jeg skulle selv hente maden.
Udsigten var min 4-sengs stue
Dejlig aftensmad
Færdig arbejde.
Jeg fik lov til at blive en dag ekstra da der var smerter i mit venstre ben.
"Fysserne" kom forbi og gav mig nogle råd samt fortalte om den genoptræning som jeg skulle igennem de næste 3 måneder. 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

 Sikke en sommer.  Jeg er igang med rydde op i en masse billeder, så der kommer snart mere på min BLOG: