9. november 2010

Læs bogen: "Jesper Kleins Liv og Lykke"

Jesper Klein er én af vore mest folkekære skuespillere og humorister. Han har medvirket i utallige film, teaterforestillinger og revyer, og med sin skæve og charmerende humor har han i fem årtier blandet underholdning og alvor, så ingen kunne være helt sikre på, hvad der var hvad.

I 2006 blev Jesper Klein ramt af den store sorg, at hans hustru igennem 37 år, Lykke Nielsen, døde efter flere års sygdom. I bogen ser en stor humorist tilbage på en rig tilværelse. Han reflekterer samtidig over tabet og over, hvordan livet kan gå videre

Det er en spændende og underholdende bog om denne kendte skuespillers liv.
Jeg har selv set ham flere gange Live. Jeg så ham første gang som ganske ung på Vejle Handelsskole,
hvor han gav en fortolkning af "Dansk Ny Rock". Desuden lavede han den
svenske parodi med "Hadanger filen"....

Selv nyder jeg at se en gammel VHS'er med Klydernes Danmarks film...

Tak til Jesper for at ville dele sit univers med os andre.... På godt og ondt.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar

 Sikke en sommer.  Jeg er igang med rydde op i en masse billeder, så der kommer snart mere på min BLOG: