12. februar 2011

Aftenens menu: Grydestegt fasan

Grydestegt fasan


2 fasaner á 500-600 g

Salt, hvid peber

100 g spæk i terninger

2 dl bouillon

2 dl piskefløde

2 spsk mel

Stegetid 40 min.

Gnid fasanerne ind- og udvendigt med salt og peber. Bind dem op. Svits spækterningeren i en stegegryde. Kom smørret i og lad det blive gyldent. Brun fasanerne godt på alle sider. Spæd med bouillon og fløde. Lad fasanerne stege møre under låg for svag varme. Vend dem, når halvdelen af stegetiden er gået. Tag fasanerne op, jævn sovsen og  lad sovsen koge 3-5 min. Smag til med salt og peber. Del fasanerne i portionsstykker og serveres med sovsen, kartofler, ristede svampe, glaserede løg og grøn salat.


Faserne er renset for indmad og fjer
Da de ikke kunne være i gryden allesammen på én gang,
brunede jeg dem hver for sig.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar

 Sikke en sommer.  Jeg er igang med rydde op i en masse billeder, så der kommer snart mere på min BLOG: