7. februar 2011

Læs bogen: "Drømme og dæmoner" af Lars Lilholt

Lars Lilholt har skrevet en god selvbiografi, der uden tvivl kan betegnes som ærlig og oprigtig.
Jeg synes at han skulle have brugt mere plads på at folde sine kriser helt ud og til gengæld havde været mindre gavmild med hygge-anekdoterne og økonomiseret med sætningerne om sin barndom. Der er medtaget en del sangtekster. Disse er at finde på diverse hjemmesider, så der burde have været en henvisning istedet.

Jeg er overbevist om, at Lars Lilholt havde haft mod og mandshjerte til at gå hele vejen med dæmonerne.
Måske havde han bare ikke tiden mellem koncerterne, pladeindspilningerne og familien. Måske havde han under skriveprocessen heller ikke den rigtige redaktør eller sparringspartner.
Han siger: "Tavshed er dæmoni" og at han fandt sig selv efter at have fået et råd fra en gammel ven:
"Syng dig selv, mand!"
Vi kommer langt omkring i bogen. Vi kommer omkring Kræn Bysted, "Kald det kærlighed" samt
Dalton-trioen. Han lægger ikke skjul på noget omkring trioen.

Jeg har dog lidt svært ved at følge det Lars skriver som samarbejde med sin lillebror Kristian.
Men generelt: "Hvor ærlige er vi selv over for vores egne søskende ?"
Til gengæld er vi nu blevet en hel del klogere på den populære sangskriver og lytter nok på en anden måde til hans tekster. Johnny Madsen bliver snart 60 år, og jeg håber, at han også vil skrive en bog. 
 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

 Sikke en sommer.  Jeg er igang med rydde op i en masse billeder, så der kommer snart mere på min BLOG: