20. juni 2011

Grønland i maj - 6. del - Aftensmad: Kammuslinger ala Stegel

Her er en ret som jeg fundet på i Grønland.

Menuen hedder:

Kammuslinger ala Stegel!

Følgende skal bruges:

1 stor post kammuslinger (helst med rogn efter min smag)

Citronsaft

Findus – Siciliansk tomatsalat (købes som frostvare)

1 pose Pastaskruer

Fløde 2 * 1/5L  (det er langtidsholdbar som blev brugt.
 Frisk fløde er MEGET dyrt i Grønland)

Salt/Peber

1 dl hvidvin – ikke for tør.
Jeg brugte VIÑA ESMERALDA, TORRES CATALUNYA.

Fremgangsmåde:

Findus tages direkte fra frost og optøes i en skål i mikroovnen. Skal være helt varmt.
Pastaskruerne laves efter hvad "posen" siger den skal. Typisk 12 minutter.
Kammuslinger renses for evt tarm og kommes i en gryde sammen med en stor klat smør, hvidvinen og citronsaften.
Det hele varmes i ca 5 minutter.
Tilsæt fløden og hold det hele varmt.
Når pastaen er færdig kommes den i gryden sammen med findus blandingen.
Det hele røres forsigtigt rundt og serveres med hvdvin samt lidt godt brød.
Er hurtig at lave og smager super godt...

Der er mere "grønt" i blandingen, men det ses desværre ikke her.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

 Sikke en sommer.  Jeg er igang med rydde op i en masse billeder, så der kommer snart mere på min BLOG: