3. november 2009

En stille fredag eftermiddag og aften

Alle har behov for en fri aften uden egne børn. Det tog Tina og jeg i fredags.
Først lidt shoppen rundt i Odense high-town. Herefter vi fik brugt de 2 gavekort jeg gav til jul sidste år.
En tur ved Hudpleje Gruppen og få en velfortjent pakke: Totalbehandling fra top til tå.


Indeholdet i en sådan pakke er: Manicure og pedicure m. paraffin. Fugtgivende ansigtsbehandling. Farvning af vipper og bryn. Retning af bryn samt massage - Varighed ca 2,5 time. Jeg fravalgte dog farvning :-)

Herefter skulle vi ud at spise.
Grundet at vi havde fået nogle gavekort til oplevelser til vores fælles 40 års fødselsdag sidste år, valgte vi at spise på OT. OT ligger i forbindelse med Odense Teater og har en flot udsigt over hele Kongens Have.


Udsigten.
 
Følgende menu blev valgt:

Forret.

Ovnbagt lyssej med persillepanade serveret med æble og
spinat samt æbleskum og ristet rugbrød.


Hovedret.

Medaljon af svinemørbrad samt sprød rulle med braiseret
nakkekam. Hertil ristede svampe, smørdampet persillerod,
pommes Anna og portvinsglace.


Ost.

3 slags ost med oliven og syltede valnødder.



Dessert.

Panna Cotta med blommegele, syltede blommer, blommesirup,
hasselnødder og vanilleis.



Hertil lidt vin:

Australien (Hvidvin)

2006 Colombard/Chardonnay
Victoria, Deakin Estate
  
Italien (Rødvin)

2004 Barbera d'Asti, Bricco Garitta
Cascina Garitina

   

Vores kok den aften.
Han er mere end en Okay-gut. Vi fik lov til at smage "rester" fra en vinsmagning fra aftenen før. OT er et spisested jeg varmt kan anbefale og det er ikke sidste gang vi kommer der. Sultne efter mere.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

 Sikke en sommer.  Jeg er igang med rydde op i en masse billeder, så der kommer snart mere på min BLOG: