15. november 2009

Sisimiut i November - 1. del - Ankomst

Atter engang gik turen til Sisimiut. Jeg tror aldrig jeg kommer til at glemme denne tur. Den er blevet et vendepunkt i mit liv. Se billederne og læs historien:


Her ses Kangerlussuaq fjorden ved lufthavnen. Den er ikke frosset særlig meget til endnu.


Området før Sisimiut. Solen er begyndt at komme frem.



Dejligt klart vejr og jeg glæder mig til snart at være på landjorden igen


Her ses Sisismiut i en meget stejl vinkel grundet at vi blev kastet af landingsplanen i meget lav højde.


Piloten gør hvad han kan for at få flyet væk fra de meget kraftige kastevinde som lige pludselig opstod




Her gøres i nyt landingsforsøg. Vi er i meget lav højde i en indflyvnings vinkel jeg aldrig har set før i Sisimiut.
Men ned kom vi og som en mand fra nabosæddet sagde til mig: "Det er utrolig så mange tanker der kan gå igennem hovedet på én i de sekunder det tog piloten at få rettet maskinen op fra næsten lodret til vandret igen, men rart at der var ikke bud efter os denne gang".
Mere rammende kan det næppe udtrykkes, men det har godt nok påvirket mig!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

 Sikke en sommer.  Jeg er igang med rydde op i en masse billeder, så der kommer snart mere på min BLOG: