17. august 2010

Grønland - 19. del - Air Greenland

Air Greenland har lavet om på deres service ombord


Dette er Lunch nr 1:

Mixet salat, Røget forel, Okse bresola, Ost, Stegt hellefisk,
Kartoffelmos m/broccoli,
Grønne asparges og gulerødder
Citron sauce.


Hvidvine:


Domaine Lalande, Chardonnay 2008, Frankrig
Fremstillet i det nordlige Corbières. Fyldig og rig hvidvin
med enestående duft af eksotiske frugter og blomster.
Den er en tand for tør efter min smag.





Les Terrasses, 2009, Frankrig
En Grenache- og Sauvignon blanc hvidvin fra området sydvest for
 Rhônedalen. Frisk hvidvin med god balance og lidt duft af citrus.
Det er det jeg kalder en sand-vin. Vinstokkene har ofte stået i
 gammel havbund (sand) og det giver en speciel smag
 (som jeg godt kan lide)


Rødvine:

Malnera, Salento 2008, Italien
Denne rødvin kommer fra Puglia. Har en mørk farve og en fyldighed
 og behagelig kraft samt duft af eksotiske krydderier.
En super god vin efter min smag. Flere af dem tak.



Domaine Lalande, Cabernet-Sauvignon, 2007, Frankrig
Fremstillet i det nordlige Corbières. En fyldig rødvin med kraft og
 elegance. God duft af krydderier. Den har næsten en lilla farve.
En god vin, dog synes jeg at jeg har smagt billigere som var bedre.

Portvin:

Ingen
Det har de droppet!  Surt show!






Ingen kommentarer:

Send en kommentar

 Sikke en sommer.  Jeg er igang med rydde op i en masse billeder, så der kommer snart mere på min BLOG: