23. december 2010

Op til Jul - Sang af Bossen og Bumsen

Dette her er nok noget af det bedst lyrik jeg længe har mødt.
De har godt nok fået det hele med...
Find selv sangen med Bossen og Bumsen (Now Christmas 2010)
Og glædelig Jul....


Ho ho ho – du Jazzy H. Hvad ønsker du dig så til jul?
Jo jeg kunne godt bruge et beat!


Nu’ det jul igen
spillemand spil lystigt op
Nu’ det jul igen
nu begynder
Jazzy


Atter er det tid til familien samles
Alle møder op både unge og gamle, se
Alt ånder fred – i ro og mag
Skal vi nu til at fejre fødselsdag
Vi fejrer den på den måde vi bedst kan li’
Og helt uden hensyn til hvad fødselaren siger
Vi har gaver med ganske som vi plejer
Til alle undtagen lige ham vi fejrer
Vi drikker bajer med sære julenisser på
Hvad biblen siger om alkohol pisser vi på
Vi har juletræ. Men ved I da for hævled’
At danse omkring et grantræ er at tilbede djævlen!
Selvom jesus sagde vi kun sku’ fejre at han døde
Fejrer vi hans fødsel med et orgie af føde!
Kald det madsvineri!
Jeg synes det er trist:
At juletiden stinker af antikrist!


Folket håber på lidt sne,
De ved sgu da godt at det ikke vil ske
Op til jul
Op til jul
Jesusbarn med kuldegys
Varmer sig ved julelys
Op til jul
Op til jul


Nu’ det jul igen
Og så skal vi høre
spillemand spil lystigt op
Nu’ det jul igen
Kender I den om
Jazzy


Se jeg gik ned ad Strøget
Og jeg grinte fjoget
Jeg havde lige været ude og skrive god jul på toget
Og nu ville jeg ud og føle byens næstekærlighed
Men hvad jeg følte var der ikke noget særligt ved
Det var besværlighed med ting der lå hulter til bulter
I folkemassen var der hele tiden tumulter
Okkulte ord svæved’, der var mange knyttede næver
Man var bange for at få tæv og et par smadrede kæber
En julemand der burde sige ”Kom lille ven”
Men i stedet sagde han ”Giv mig et håndklæde, der er nogen der har pisset igen!”
Folkene på Strøget, der skulle være i julehumør
Så så sure ud at jeg ku’ blive kugleskør!
Prøv lige at høre, det eneste gode
Var folk der stod og gloede
Ikke tyrede mønterne efter Prebens hoved
Jeg gik og troede juletiden var hjerternes fest
Jo mere jeg tænker synes jeg den stinker af antikrist


Folket håber på lidt sne,
De ved sgu da godt at det ikke vil ske
Op til jul
Op til jul
Gaver pakkes flittigt ind
Med guldpapir og julesind
Op til jul
Op til jul


Bjældeklang, bjældeklang, over vej og sti
Kan man høre vintervejrets kendingsmelodi


Vi sender kort til alle dem vi aldrig skænker en tanke
Stiller op til familiefoto, flotte og ranke
Vi bruger alle pengene ingen af os har
Vi siger ”Hej julemand” selvom vi godt ved det er far.
Smiler og ser glade ud på billedet af kongen
Beder stille mor spørge om hun ikke lige kan få bonen
Ønsker tante Anna tog til fest med de døde
Efter femte gang hun afleverer en af de bløde
Og den søde ting i kræmmerhuset er blevet hård
Den har sikkert ligget lige siden forrige år!
Vi ta’r en tår og endnu en og pludselig har vi snuppet fem bajer
Lige meget! Som vi plejer kører vi da hjem
Vi ordner lige dullen
Mens konen er i kulden
Undskylder det med at vi var blevet lidt for fulde
Som Andersen siger: Ja det er ganske vist!
At juletiden stinker af antikrist!


Folket håber på lidt sne,
De ved sgu da godt at det ikke vil ske
Op til jul
Op til jul


Og vi har samvær med hinanden mens vi fylder vores maver
Og synger christmas caroler og gi’r hinanden gaver
Vi nyder at se familien som vi ellers aldrig ser
Vi slider på klichéen ”vi burde ses noget mer!”
De dagligdags problemer kobler vi af
På den årlige kirkeudflugt juleaftensdag
Så når alt kommer til alt, er det jo nok bedst
At lade juletiden stinke af antikrist


Folket håber på lidt sne,
De ved sgu da godt at det ikke vil ske
Op til jul
Op til jul
Jesusbarn med kuldegys
Varmer sig ved julelys
Op til jul
Op til jul


Dejlig dansk jul!
 
 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

 Sikke en sommer.  Jeg er igang med rydde op i en masse billeder, så der kommer snart mere på min BLOG: