21. januar 2011

Gruppen "Undertow" fra Aarhus - "The Cabin Boy's Story" på CD

I forbindelse med en julefrokost i Lystrup, sad jeg og snakkede med Søren Mortensen, som ud over at være
IT mand også spiller bas. Han er med i gruppen "Undertow" og de har lavet et ny album »The Cabin Boy's Story«,

8 langstrakte skæringer - åbningsnummeret alene vare godt 20 minutter. Musikken når mildest talt langt rundt i et univers som aldrig slutter.
I 2004 leverede de musikken til Svalegangens Dukketeaters iscenesættelse af Karen Blixen-novellen »Skibsdrengens Fortælling«. En forestilling, hvor Dronning Margrethe stod for scenografien i form af figurer og decoupager.

Gruppen består af de fire modne medlemmer - guitaristen Ib Andy Wulff, bassisten Søren Mortensen, trommeslageren Svend Eeg samt Johannes Grønager, der håndterer såvel altsaxofon som keyboards.

Samarbejdet med Dronning Margrethe kom i stand ved hjælp af teaterleder Per Brink Abrahamsen.
Søren fortalte mig at hver gang Dronningen var færdig med en decoupage, kom Per cyklende ud til  øvelokale med den: Vi satte den op, kiggede på den og gav os til at spille.....
Hvad majestæten mener om musikken, skal jeg ikke kunne sige, men sjældent har jeg mødt så meget
forskelligt på en CD. Søren sagde desuden at det var "Stort" af have selve Dronning Margrethe som
coverartist. Find CD'en og køb den. Der er noget til enhver sindsstemning.



Ingen kommentarer:

Send en kommentar

 Sikke en sommer.  Jeg er igang med rydde op i en masse billeder, så der kommer snart mere på min BLOG: