13. februar 2012

Grønland i februar - 11. del - Havkat

Jeg var i Pisiffik og de havde lige en "klump" havkat.
1.3 kilo stykke, så jeg fik lyst til at prøve med nedenstående:

Du skal bruge:

Havkat
2 forårsløg
2 gulerødder
bladselleri
1 rød peberfrugt
bouillon
fløde
bacon

Sådan gør du:

Baconskiverne ristes sprøde og afdryppes.
Havkatten brunes i baconfedtet og lægges i et smurt
ildfastfad og krydres med salt/peber.
Rist det "grønne" i en gryde og tilsæt bouillon.
Giv det et kort opkog og smag til med salt/peber.
Reducer sovsen med fløden tilsat, i de 20
minutter havkatten skal i ovnen ved 200 grader.
Vi spiste ris til.

1.3 kilo havkat stykke købt for 53,38 i Pisiffik. Fås billigere på "brættet"
Tør ikke tænke på prisen i DK.


Så er jeg godt igang

Bruning

Det færdige produkt.

Det er dog en "herre" portion som her er vist

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

 Sikke en sommer.  Jeg er igang med rydde op i en masse billeder, så der kommer snart mere på min BLOG: