25. marts 2012

Turen går til Nuuk - 8. del - Irsk Stew

Nu er det ikke lige Pubber jeg bruger min tid på, men det skal ikke
afholde mig fra at lave en ret som jeg med stor velbehag
har spist i Dublin.
"Irsk Stew"

Det tager ca 30 min at forberede og kogetiden 1 time & 15 min
Til 4 personer skal der bruges:
750g Lammebov eller hals (renset og uden ben)
½ hvidkål, snittet
2 hakkede løg
1 spsk groft salt
lidt peber
½ liter bouillon
500g kartofler som er skrællet og ståret i tern
4 gulerødder i skiver

Sådan gør du:

Skær kødet i 2 x 2 cm
Kom det i en gryde sammen med kål, løg samt salt og peber.
Tilsæt bouillon og kog det i 45 min under svag varme under låg.
Tilsæt kartofler og kog videre i 20 min.
Tilsæt gulerødder og kog det hele 10 min.
Tjek at kødet er ok samt at grøntsagerne ikke er rå.
Smag retten til med salt og peber.

Så er vi klar til at koge


efter ca 45 min

Det færdige produkt. Skal spises varmt.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

 Sikke en sommer.  Jeg er igang med rydde op i en masse billeder, så der kommer snart mere på min BLOG: