2. marts 2010

3 gange 18 svaner

Her i starten af februar var jeg en tur i Fåborg ved en ny kunde.
Vi kom til at snakke om at der var mange svaner som var søgt
på land grundet frosten. Kunden kunne fortælle mig at i det område,
som kan ses her via Google Maps, var der 18 svaner som var fastfrosset
i isen. Problemet var bare at de nu var skeletter grundet at især ræve
havde spist at dem. 

Billede fra Google Maps af området

Nogle af de mange sangsvaner som er gået på land
 i området omkring Otterup


Vi har fået nye sangbøger i Rotary og ved sidste møde sang vi:
 "Visen om de 18 svaner"
Komponisten er Cornelius Vreeswijk og den danske tekst er skrevet af P. Sørensen


Visen om de 18 svaner

Jeg drømte om atten svaner i nat
Og såmænd også lidt om dig.
Og du bad mig om atten kys i min drøm,
Og jeg gad ikke sige nej.
Min ven, lad mig vide, om du kunne lide,
Hvis jeg bare var vågnet, da jeg dømte du kom
Så du ingenting fik bedt mig om.


Jeg så dig skam fra mit vindu’ i går
Men du så ikke mig, min ven.
Jo, du kom her forbi mit vindu’ i går
Men forsvandt så, gud ved hvorhen.
Min ven, lad mig vide, om du kunne lide,
Hvis jeg havde slået vindu’et op en to tre,
Og du så, der var en at se.


Min drøm nu i dag, den regner det i
Og jeg gir dig min paraply.
Under den er du tryg i læ og i ly
For hver eneste utæt sky.
Min ven, lad mig vide, om du kunne lide,
Hvis jeg blot lod det regne, så du stod der konfus
Li’så våd som en druknet mus.


Og jeg drømte om atten svaner i nat
Og såmænd også lidt om dig.
Og du bad mig om atten kys i min drøm,
Og jeg gad ikke sige nej.
Min ven, lad mig vide, om du kunne lide
Hvis jeg bare var vågnet, da jeg drømte du kom,
Så du intet fik bedt mig om.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

 Sikke en sommer.  Jeg er igang med rydde op i en masse billeder, så der kommer snart mere på min BLOG: