2. november 2012

Callebaut & Odense Marcipan


Callebaut & Odense Marcipan


Vi havde fået en julegave sidste år i firmaet om at vi skulle ud og prøve at lave fyldt chokolade.
Under kyndig ledelse af Peter Kofod, som er chefkonditor ved Odense Marcipan, fik vi en oplevelse
ud over det sædvanlige. Fremvisning samt smagsprøver på forskellige produkter fra Callebaut samt Odense Marcipan.

Chokoladen er "varm" og klar til brug
Info omkring de forskellige cholokade typer samt cacaosmør.
Så enkelt skal det gøres.

Så er vi selv igang

Formen tømmes efter ca 8 minutter for at der kan blive plads til fyldet.

De havde fundet et flot forklæde til mig


Diverse former for fyld kommes i
Der "lukkes" med mere chokolade

Så skal vi igang med noget helt andet... Skovnisser m.m.

Her er et udvalg af det som jeg fik med hjem.
Desuden hørte vi om LAND, men det beskriver jeg senere....



Ingen kommentarer:

Send en kommentar

 Sikke en sommer.  Jeg er igang med rydde op i en masse billeder, så der kommer snart mere på min BLOG: