Andersen - en biografi 1-2
I forbindelse med bogudsalget her i foråret, faldt jeg over denne her bog.
Der er næsten ingen grænser for antallet af historier, anekdoter og bøger om, hvor mærkelig, fantastisk, genial og underkendt H.C. Andersens talent var. Han og hans digtning er dagligt genstand for forskernes opmærksomhed, og alligevel har Gyldendal fundet det værd, at udsende en stor tobinds biografi. Man spørger sig selv, er det umagen værd?
Biografen Jens Andersen er en dygtig mand, men sikke da et sprog.
Første bind er fyldt med mange gentagelser og mange trykfejl.
Jeg havde taget bogen med til Grønland men droppede den efter 300 sider.
Bogen ligger nu på et hotel så andre kan læse den.
| ||
Hvorfor nu dette her ? Dette er en samling af oplevelser, tanker ud i natten, tanker fra mine ture i Grønland med mere. Kort sagt: en masse sludder til eftertiden.
29. juli 2012
Jens Andersens bog: "Andersen - en biografi 1-2"
Abonner på:
Kommentarer til indlægget (Atom)
Sikke en sommer. Jeg er igang med rydde op i en masse billeder, så der kommer snart mere på min BLOG:

Ingen kommentarer:
Send en kommentar