15. september 2010

Glasvandtis - En musical lidt ud over det normale

For nogle år siden lavede Lex og Klatten "Glasvandtis". En lidt anderledes kopi af den stor udgave:
"Atlantis"

Find den på nettet og nyd denne skøre tekst:


Vi skriver året ottehundredetooghalvfirs - før i tiden. Orkanen "Herpes" er i udbryd og hærføren Jipperder er faldet i et slag - et regnslag...

Hans elskede Snipperdar, begræder hans død ved floden Flipperbar. Hun venter hans barn Blidarbar. Bjergbyen "Migræne" er besat af den onde "Captain Koptårkaf".
"Ringmusklernes herre". Som fra 2860 Søborg styrer landet med én hård hånd. Ved hans side står skøgen "Fjergfis". "Snipperdar" er blevet sat på byporten. Hun er blevet stemplet med Jesper Klein's mærke i panden og er nu helt alene - hjemme og hun er ikke bare helt alene hjemme... 2. Hun er osse den eneste der kan fordrive Captain Koptårkaf's trolddom, der har lagt sig som et for 3.500 krs tykt uldent tæppe over den smykke by.

Nu kan historien om "Glasvandtis" begynde, jeg kan høre Captain Koptårkaf komme, - med Fjergfis lige i hélene:

Alt hvad jeg fik sagt - og fik ødelagt - er stemplet som forræder - den jord som vi betræder - er den som jeg begræder.

Jeg fik skabt mig plads i dette her panas. Jeg har selv været i den si-tua-tion som du er i, nu dig er fattig og mig der er rig.

Gennem nød og kval er jeg nu total, ene og alene hersker i Migræne - mit pigenavn er Lene.


De tror at jeg er død, men jeg skedesød, nu vil jeg tag tøj på og Op til Kopotokov og kraftigt på ham slå.

Hævnen den er sød - Jipperdar er død - død og snart begravet - tronen har jeg arvet!

- På luxikum lav bummelum!

Hævnen den er sød - Men jeg er i nød - jeg er ikke død - endelig får jeg brød - slet slet ikke død! DØD OG SNART BEGRAVET - tronen har jeg arvet!

- På luxikum lav bummelum!

De troede at jeg var død, men jeg var slet ikke død! - Jeg var altså bange!

Var jeg bare et domt kvaj? - vel var du ej! Men du har forandret dig/jeg elsker dig!

Jeg er ene og alene idag - hva så med mig din lille Fjergfis?, ska hun ikke osse med ud at spise?/Jeg vil bo for mig selv! Jeg elsker dig/Er jeg den eneste som intet får/Ikke dele noget som helst!


Ingen kommentarer:

Send en kommentar

 Sikke en sommer.  Jeg er igang med rydde op i en masse billeder, så der kommer snart mere på min BLOG: