1. september 2010

Der er al mulig grund til at lytte til Niels Skousen

Måske jeg ku ha gået ad andre stier
stier som er sandet til
måske gør man det man gør
fordi det er det man inderst inde gerne vil
(Måske, 2010)

Niels Skousen: Lyt til din coach

I 1971 udgav Skousen & Ingemann albumklassikeren: "Herfra Hvor Vi Står".
Niels Skousen som har lavet meget forskellige, gjorde comeback i 2002 med "Dobbeltsyn".
En CD som jeg godt kan lide. Denne gang er han gået et skridt videre med CD'en: "Lyt til din coach".
Han bringer os hen til et sted, hvor vi betragter verden af idag med meget præcise og poetiske tekster:

 "for enden af tilfredshedens boulevard
ligger hadet og blunder
de hvide vægge slår ud
det er de gamle tapeter nedenunder"


I sangen ”Go Aften Danmark” kritiserer han med sprogligt snilde de såkaldte aktualitetsprogrammer, der huserer om de rigtige nyhedsudsendelser på DR1 og TV 2, og hvor »vi ser det hele - uden selv at være med«. Han synger om den »supertjekkede vært« og en »forfatter med fiasko«. Der er også en »anskudt politiker«, en »trestjernet rocker« og en »halvhjernet kendt« samt en »stripper med succes«.

Generelt er det en CD med det jeg vil kalde observationer. Skousen bringer os langt omkring, men som
han konstarer i titelnummeret: »De fleste af dem, der vil forbedre verden, får den som regel til at kæntre,«
Der er al mulig grund til at lytte til Niels Skousen


Ingen kommentarer:

Send en kommentar

 Sikke en sommer.  Jeg er igang med rydde op i en masse billeder, så der kommer snart mere på min BLOG: