17. september 2010

Vorherres Køkkenhave - Steen Viggo Jensen

I forbindelse med at jeg var til Fjordens Dag, faldt mit blik over
en stand, dagen før det hele åbnede. Det var Steen Viggo
Jensen's stand omkring "Vorherres Køkkenhave".
Jeg kiggede ind og han havde tid til at sludre.
Vi snakkede næsten en time om planter fra naturen på nordfyn,
om Kvan som også findes i Grønland.

Jeg købte hans bog og det er spændende læsning om hvad der
egentligt kan spise. Hvor meget vi egenligt bare går forbi ude
i nauren ?

Læs bogen og tag på opdagelsesrejse i naturens spisekammer
med Steen Viggo Jensen. Find ramsløg og revling, skovsyre og
strandkål, hvidtjørn og havtorn. I bogen får man meget af vide
om planterne og deres historie – og opskrifter på, hvad du
kan bruge dem til hjemme i køkkenet.

Steen Viggo Jensen er tidligere hjemløs og har i to år boet i og
levet af den fynske natur. I dag har han fast tag over hovedet,
 men han stortrives stadig under åben himmel. Og han høster
med alle sanser, når han færdes i naturens spisekammer.
Du "kender" nok også Steen Viggo fra hjemløseavisen
"Hus Forbi", hvor han i syv år lagde naturbegejstret pen til
klummen "Vorherres Køkkenhave". De bedste af de mange
naturfortællinger herfra er nu samlet i denne bog.


Billedet af ham snyder faktisk lidt lige nu.
Steen har været syg og tabt 14 kilo.
Han skriver nu på en bog om hvordan
man kan tage op igen efter sygdom.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

 Sikke en sommer.  Jeg er igang med rydde op i en masse billeder, så der kommer snart mere på min BLOG: