6. juni 2010

Sisimiut i Juni - 2. del



Efter dagens arbejde lørdag fik Helle og jeg mulighed for at komme
med på en sejltur. Turen gik nordpå til strømstedet ved 1. fjord.
Turen skulle byde på afslapning samt lidt fiskeri.


Christine og Jesper fortæller om havne-manøvre


Tilsæt selv den friske kolde luft.


Solen begynder at titte frem.


Sisimiut by får alt sin strøm fra vandkraft værket ved 2. fjorden.
Her ses forsynings kablet.


Jeg gør mig klar til at pilke efter torsk.


Og der var fisk.


Det tager lidt tid at hive linen op, når der er 3 på samtidigt.


Frokost i det grønne... Øh Blå.


Jesper og jeg fik over 40 kilo på under 2 timer.


Vel retur i Sisimiut skulle hundene fordres.
Jesper og Christine har pt 17 hunde.
Alle fik mindst en fisk.


Foråret er kommet til Grønland


Jesper har monteret ekstra bremser på slæden. Smart!




Ingen kommentarer:

Send en kommentar

 Sikke en sommer.  Jeg er igang med rydde op i en masse billeder, så der kommer snart mere på min BLOG: