6. juni 2010

Aftensmad: Tarteletter med høns i asparges

Min version


Opskrift til 15 tarteletter


300 g. hønsekød kogt

300 g. Asparges (snittede)

35 g. Smør

35 g. mel

Hønsebouillon

1 dl. Piskefløde

salt

hvid peber

agurk/tomat til pynt


Hønsekødet er noget som kan ordnes på flere måder. Enten koges en Høne fra grunden (tager ca 2 timer).
Alternativet er at købe noget kyllingfilet og koger det med lidt grønsager, suppeurt m.m.
Jeg synes at begge udgaver giver saftig køb og "suppen" anvendes til saucen.
Asparges snittes i ca. 3 cm lange stykker. Jeg bruger de lange fra dåse. Jeg har aldrig prøvet med friske.

Smøret smeltes ved svag varme, mel tilsættes og røres godt sammen. Herefter tilsættes den kogende hønsebouillon under omrøring. Der justeres med fløde til opbagningen har en cremet konsistens.

Kødet samt asparges vendes i den cremede opbagning og bør simre i få minutter. Husk at komme i bund i gryden hele tiden.


Tarteletterne varmes i ovnen ved 200 grader med bunden opad eller på en brødrister.
Når de er varme, hældes fyldet i og serveres med lidt pynt.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

 Sikke en sommer.  Jeg er igang med rydde op i en masse billeder, så der kommer snart mere på min BLOG: