30. juni 2010

Sommerlejre med spejderne - "GRUNDEN" v/Svendborg

Teamet for dette års sommerlejre for
 De Blå Spejdere 1Otterup var:
"Dengang da far var dreng...."
Jeg var taget med som "Mad-far"
Vi skulle til "Grunden" ved Svendborg


En god lejreplads som også kan lejes privat.

De fleste er med på dette års gruppebillede.

Silas, Lau, Hussein er ved at lave en bålplads klar til mig

Silas forsøger at finde sine ting

Gulerødder klargøres til aftensmaden.

Det var jo gamle dage, så de skulle prøve at lave ild på andre måder

Brød lavet på spade

Opskriften er følgende:

Minilien-Brød
Giver ca 6 stk.

250g hvedemel
2 tsk bagepulver
1 spsk sukker
1 æg
1 3/4dl mælk
25g margaringe + margarine til stegning

Bland mel, bagepulver og sukker. Pisk æg og mælk
sammen og til det. Smelt margarinen og rør den i dejen. Bages som
 flade boller i margarinen på en spade over bål. Skal have
va 5 min på hver side. Tjekkes løbne.


Det var fattige tider, så tøjet blev lavet af gamle aviser.
Flemming viser her den nyeste Herre-mode 2010

Jesper (t.v.) fik en ekstra præmie.
 Det lykkedes ham at fare vild under
udlægningen af poster til nat-løbet.


For at der også skulle være noget moderne, så lavede de raketter.
Den kan flyve næsten 40 meter


Mit køkken. Et såkaldt "Sudan-komfur".
Når der er ild i tønden, så pumpes der vand op
 i den blå beholder. Vandet må ikke drikkes, men
 bruges til opvask.



Der var jo ikke toiletter i gamle dage, så de skulle prøve en spand.


Him-self før hjemrejsen.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

 Sikke en sommer.  Jeg er igang med rydde op i en masse billeder, så der kommer snart mere på min BLOG: