29. oktober 2011

Boganmeldelse: Niels Martinov – C.V. Jørgensen – En Biografi Om Den Danske Rockpoet

Boganmeldelse: Niels Martinov – C.V. Jørgensen – En Biografi Om Den Danske Rockpoet

Denne bog fortæller om én af Danmarks største Rockpoeter.Vi starter tilbage i hans barndom, videre
til 70'erne og 80'ernes rundt i landt. Vi kommer vidt omkring, men jeg synes vi mangler C.V's egen
forklaring. C.V. er tilbagetrukken og hans humørsvigninger tilskrives hans sukkersyge.
Der kommes også ind på det dårlige forhold som er mellem ham og Billy Cross. Også her mangler vi Billys version. En god bog, men som sagt, jeg mangler meget C.V.'s forklaring på de specielle tekster i nogle af hans sange samt at jeg bryder mig ikke om at Niels Martinov kalder C.V. for Carsten, når Carsten ikke selv deltager i bogen. Bogen gjorde dog at jeg fik lyst til igen at "dyrke" C.V.'s musik. Godt jeg har TDC Play.



Ingen kommentarer:

Send en kommentar

 Sikke en sommer.  Jeg er igang med rydde op i en masse billeder, så der kommer snart mere på min BLOG: