24. oktober 2011

Debutplade fra "Hjertekur"



Hjertekur er et dansk band med sanger og skuespiller Morten Hemmingsen i spidsen, som kaptajn, komponist og forsanger. Bandet melder sig på den danske musikscene med fængende rocksange og skarptskårne ballader på dansk.

På hjertekurs første plade medvirker udover sangskriver og forsanger Morten Hemmingsen:

Jesper Thomsen - trommer (X-Factor, Tue West)

Mads Løkkegaard - guitar (The Gallery, Julie Berthelsen)

Oliver McEwan - bas (Burhan G, Nik & Jay)

Tobias Stærbo - keys (Aura Dione, Sys Bjerre, Nabiha)

Jeg fandt CD'en på TDC play efter at have set en mini reklame på en bil.
Bilen var faktisk ingen ringer end Mortens fars der har et gartneri på Nordfyn.
Morten skriver gode sange og især én har fået en stor plads i mit hjerte.
Det er "Nat i mine sår". Åbningsstroferne er: "Det er nat i mine sår ** Der er stadig larm i mine årer ** Der er mørkt på min reol ** Og mit lys er mere lighter end sol **
Håber Morten vil kunne finde tid til at komme med et senere udspil. Hvis dette er hans frikvarter, så fortsæt endeligt. Find og køb CD'en.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

 Sikke en sommer.  Jeg er igang med rydde op i en masse billeder, så der kommer snart mere på min BLOG: